Primjena LCDS alata u razrednoj nastavi – LEKTIRA

O drugačijem pristupu čitanju lektire govorila sam prošle godine na CARNetovoj korisničkoj konferenciji u Zagrebu(vidi predavanje).
Pobliže ću predstaviti taj rad jer mi je uvelike pomogao prošle godine pri čitanju lektire s mojim četvrtašima.

LCDS ili Learning Content Development System je alat za stvaranje e-learning sadržaja temeljen na obrascima, besplatan je i kako sam vidjela na prezentaciji kada sam prvi put vidjela kako se može primijeniti vrlo je efektan i lako razumljiv.

Bilo je samo pitanje vremena kada ću ga primijeniti i za što se odlučiti. Kako sam tada radila u trećem razredu osnovne škole (uskoro u četvrtom) i imala učenike različitih sposobnosti i mogućnosti htjela sam im pripraviti sadržaj koji bi samostalno mogli rabiti onako kako oni žele i tempom kojim mogu. Alat LCDS mi se učinio savršenim da mi takvo što i omogući.

Ovaj rad je prvenstveno pripravljen zbog osuvremenjivanja nastave pogotovo čitanja lektire što učenicima ponekad predstavlja problem.
Satovi lektire se mogu provesti i drugačije nego što smo navikli te se pri tome može  rabiti informatička tehnologija koja je djeci razredne nastave već uvelike dostupna te je izuzetno rado koriste. Ovim radom predložila bih svojim kolegama da se lektirna djela ne obrađuju točno određeni mjesec već da svaki pojedni učenik odabire djelo te vremenski tijek u kojem će odabrano djelo pročitati.
Uz čitanje, primjenom LCDS alata i izrađenih sadržaja (tečajeva) učeniku možemo ponuditi i sadržaj kroz koji svoja znanja o djelu može sam analizirati, sintetizirati te svakako i nadopuniti video isječcima i dramatizacijom teksta kroz igrokaze. Ovo svakako smatram novinom jer znam da su učenici opterećeni čitanjem neke knjige u isto vrijeme (“navala” na knjižnice i sl.) i u roku, što svakako i negativno utječe na samu motivaciju za ovaj izuzetno važan dio nastave hrvatskoga jezika.

Ovakav rad se može primijeniti na svako lektirno djelo, kako u nastavi osnovne škole tako i u nastavku školovanja. Također ovakav rad smatram vrijednim jer poštuje  individualnost učenika te je prilagođen kako učenicima s teškoćama u razvoju tako i  darovitim učenicima.

LCDS alatom pripravila sam osam lektrinih djela četvrtog razreda osnovne škole. Sadržaj je pripravljen tako da se učenik sam može “kretati” kroz djelo, ići samostalno svojim tempom.

Učeniku su dostupni:
(primjer):

–          životopis Mate Lovraka
–          kviz – kroz poglavlja
–          video isječci it istoimenog dječjeg filma
–          pripravljen igrokaz

Učenicima sadržaj može biti dostupan na web stranici škole. Također na web stranici se može otvoriti tema s naslovom djela u kojem učenici mogu djelo mođusobno komentirati, a isto tako i podijeliti međusobno uloge te se pripremati za izvedbu igrokaza.

Lektira bi na ovaj način učenicima, vjerujem, bila svakako zanimljivija, a učenici manje opterećeni rokovima te bi više mogli istaknuti svoju kreativnost.
Sat lektire na nastavi bi dakako sada izgledao potpuno drugačije. Razgovorom učenici bi govorili koje djelo sada čitaju, što im se sviđa te bi li ga preporučili drugima. Zanimljivo će biti vidjeti kojim tempom će koji učenik čitati, te kako će se razvijati diskusije na forumu.

Posebno valja napomenuti kako bi na taj način čitanje lektirnih djela u kombinaciji s primjenom IT-e  postalo svakodnevni dio učeničkog dana.

 Pogledajte prezentaciju s predavanja:

Primjena LCDS alata u razrednoj nastavi-lektira-NOVO

Link za download rada : http://www.box.net/shared/ozccf5fql1
Napomena: Nakon što preuzmete file kliknite na ikonu wrapper čime ćete pokrenuti aplikaciju. Aplikacija je spremna za rad, tj. obradu lektire u 4. razredu.

Oglasi

Komentiraj

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s