Što učenici trebaju moći/ koja su iskustva trebali steći

Procesi učenja u kurikularnom pristupu:

Donata Elschenbroich u svojoj je knjizi „Svjetsko znanje sedmogodišnjaka“ sažela što bi sedmogodišnjaci trebali moći odnosno koja su iskustva trebali steći. Djeca i mladi tijekom vrlo važnih faza svoja razvoja vrlo često provode više vremena u školi nego sa svojim roditeljima. Škola stoga značajno pridonosi razvoju osobnosti kod mladih.

Nalanjajući se na svjetsko znanje sedmogodišnjaka, u različitim sam razgovorima sakupila nekoliko važnih iskustava koja su učenici nakon završenog obrazovanja trebali steći. Riječ je o tome da treba usmjeriti pogled na ono što učenici doživljavaju i uče u tim važnih fazama života: ne samo znanja i vještine, kompetencije i stavove, nego i sklonost i nesklonost, uspjeh i neuspjeh, radost i frustracije i još mnoštvo drugih stvari koje će itekako utjecati na njihov daljnji život:

 

Ulomci iz knjige „Svjetsko znanje sedmogodišnjaka“:   (ð Elschenbroich, 2001., str. 28 ff – ulomci)

  • doživjeli su vlastito prisustvo kao pozitivan doprinos: „Da nije bilo tebe…. Ti si nam nedostajao/nedostajala za …“
  • iskusili su da ne njihov vlastiti prijedlog za poboljšanje/rješenje ostvaren. Sjećanje: Ja kao netko tko je svijet učinio/učinila boljim…
  • čudesni prostor muzeja: poruka stvari. Njhova aura, njihovo starenje, njihovo daljnje postojanje nakon smrt. Osjećati da se svijet mijenja.
  • imaju pojam o prostranstvu svijeta
  • iskusili su da se vlastiti interesi mogu delegirati, da drugi njima mogu upravljati, da ih se može zastupati
  • posredovali su u svađi, izbjegli su sudjelovanje u svađi
  • pregovarali su o pravilima, promijenili su pravilo, u stanju su povezati nešto s pojmom „iznimka“
  •  susreli su se s „učiteljem“, stručnjakom, nekim tko nešto zna, radili su s njime ili uz njega („mentor“)
  • osjetili su ponos što su „dijete.“ Samo dijete.Stolz empfunden haben, „ein Kind“ zu sein. Nur Kind.“

 

Ovome treba dodati:

  • bili su učenik/učenica na nastavnom satu
  • izgladili su svađu, ispričali su se
  • pružili su pomoć i primili su je
  • doživjeli su da se trud isplati
  • netko ih je nazvao najboljim prijateljem, najboljom prijateljicom
  • napravili su nešto sasvim sami
  • spoznali su vlastite prednosti i nedostatke
  • doživjeli su da su drugi drugačiji I da je dobro onako kako je
  • zagriženo su se potrudili oko nekog zadatka, nekog posla
  • naučili su cijeniti vlastita postignuća i postignuća drugih  
  • doživjeli su da netko cijeni njihovo postignuće
  • uživali su u doživljaju kazališta, glazbe, slika
  • iskusili su da je učenje uspješno i da pruža zadovoljstvo; vlastitim su snagama naučili nešto novo
  • zaboravili su na vrijeme čitajući knjigu, rješavajući zadatak, razgovarajući
  • osjećali su se jedinstveno, posebno, baš kao „ja“
  • nadišli su sami sebe
  • uzašli su kao pobjednik iz situacije koja je u njima izazvala strah
  • griješili su unatoč upozorenjima odraslih i unatoč tome što su ta upozorenja razumjeli
  • priznali su pogrešku – i pritom su nešto naučili/dobili
  • doživjeli su da unatoč slabostima mogu doživjeti priznanje
  • bili su „učitelj/ica“, stručnjak/inja, maher/ica, naučili su nekog nešto
  • u nekoj su se stvari izložili oku i kritici javnosti
  • netko ih je trebao za ostvarenje nekog zajedničkog cilja
  • dobili su priznanje, shvaćeni su ozbiljno
  • ……
  • ……

 

Oglasi

Komentiraj

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s