Radionica u sklopu projekta Škole 2.0

Veselo i s ponosom prenosim ovaj članak u cijelosti:
(link na originalni članak)
Tim projekta Škole 2.0 nastavlja educirati nastavnike uključene u istoimeni projekt. Tako se ovog i sljedećeg tjedna na matičnim lokacijama škola uključenih u projekt, održava prvi dio radionice tijekom koje se nastavnicima nude detaljna uputstva i saznanja o tome kako koristiti Samsung School sustav i koje sve mogućnosti jedan takav sustav virtualne učionice nudi.
Radionica_Skole_2_0
Ovog su puta nastavnici bili u ulozi učenika pa su “s druge strane ekrana“ mogli vidjeti što sve učenici mogu i ne mogu i kako ih se može zaustaviti ukoliko počnu istraživati sadržaje koji nisu predmet nastavnog sata. Nastavnici su rješavali različite oblike kvizova i zadataka, u grupi i samostalno te otkrivali mogućnosti nastavničke uloge i kako se to manifestira na učenike.

Dio o korištenju Samsung School sustava održala je profesorica matematike i informatike u IX. Gimnaziji u Zagrebu, profesorica Sonja Lušić Radošević. Fizički udaljena ali prisutna videolinkom, profesorica engleskog i njemačkog jezika Arjana Blažić, iz iste gimnazije, održala je putem polycoma i Adobe Connect Pro alata videokonferenciju i predstavila nekoliko alata korisnih za komunikacijske vještine u učenju i poučavanju.

Predstavila je također i ideju “obrnute učionice“, koja ističe prednosti kao što su aktivan rad učenika kod kuće, personalizirano učenje, praktičan rad u školi te individualizirani pristup svakom učeniku, no uvjet za ove aktivnosti je pristup Internetu od kuće. Zbog toga je učenicima koji to nemaju potrebno omogućiti rad iz neke zajedničke školske prostorije (školske knjižnice ili informatičke učionice) u kojoj im je osiguran pristup Internetu.

Tijekom radionice nastavnicima je također predstavljeno korištenje open source alata kao što su Automotivator, SilkSlides, Blendspace, kreiranje Infografike kao vizualne prezentacije znanja, te mnoge druge, a omogućena im je i online podrška ukoliko naiđu nejasnoće i poteškoće u svladavanju gradiva predstavljenog na radionici.

Drugi dio radionice održan je pod nazivom “Korištenje videokonferencija u nastavi“. Radionicu je održala Suzana Delić, učiteljica razredne nastave u Osnovnoj školi Horvati, savjetnica i dugogodišnja CARNetova suradnica. Profesorica Delić ima veliko iskustvo u korištenju sustava videokonferencija u nastavi i ono traje od 2008. godine.

Ona je prisutnima predstavila tijek videokonferencija korak po korak, od organizacije i odabira teme do pripreme učenika ali i nastavnika. Objasnila je kako videokonferencija ne mora biti dugog trajanja niti previše ambicioznog karaktera te istaknula prednosti ovakvog oblika nastave za učenike ali i nastavnike.

To je svakako osnaživanje prezentacijskih i komunikacijskih vještina, učenje stranih jezika i bolje izražavanje, učenje o različitim kulturama te bolje usvajanje znanja.

Na tom drugom dijelu radionice profesorica Delić je istaknula što je sve potrebno za uspješno održavanje videokonferencije, s naglaskom na tehnologiji koja je preduvjet za ovakav oblik nastave a koju sve škole iz ovog projekta imaju na raspolaganju. Posebno je napomenula kako se na temelju njenog iskustva videokonferencija kao metoda učenja može primijeniti u bilo kojoj dobi i predmetu, čak i tjelesnom odgoju, te kako ju učenici rado koriste i osmišljavaju.

Na kraju je nastavnicima predstavljen niz godišnjih skupova konferencija na svjetskoj razini te što je sve potrebno za prijavu. Nastavnici su svoje stavove o radionici upisali u linoit alatu, a gđa. Delić im je ponudila svoju stručnu pomoć ukoliko se odluče za ovaj oblik nastave

Oglasi

Odgovori

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s